Förkyld
Publicerat den

Mörkret smyger sig på allt tidigare om kvällarna nu. Hösten är här. Det innebär tända ljus och mys i soffan framför dumburken.  
 
Hösten har ju sin charm men den är också startskottet för förkylningsperioden. Och det är just det jag gör nu, avverkar min första förkylning. Tur att man har sällskap i soffan. 
 
 
Förra veckan var det två besök på vårdcentralen med de stora barnen. Båda besöken slutade med penicillin mot dubbelsidig öroninflammation. Lillemannen har avslutat sin kur och har en tid på öron nästa vecka. Saga ska äta ytterligare en femdagars-kur. Det blev även en tur med Loppan till BVC. Allt såg bra ut och hon växer som hon ska.
 
Känner mig verkligen som en gammal skurmopp med min rinnande näsa, ömmande kropp och bultande huvud så nu ska jag försöka sova en stund medan Loppan sover middag. Lillemannen fick hämtas av mormor idag (tack mamma!) och kommer hem senare ikväll så det är lika bra att passa på nu när det är lugnt.
 
/M






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?